1. |
Dezbatere, oratorie și retorică |
Prof. Cazac Alina
Prof. Marici Carmen |
IX - XII |
2h/ 2săpt |
|
În proximitatea ariilor curriculare Limbă şi comunicare şi Om şi societate, opționalul de Dezbatere şi Argumentare îi învață pe elevi despre cum să ia decizii şi să găsească soluții. E despre limbaj, despre om, despre o societate în care puterea este dată, nu de ceea ce e material, ci de cunoştință.
|
2. |
Economia afacerilor – în cadrul JA |
Prof. Zigoli Dragoș-Bogdan |
IX - XII |
2h/ 2 săpt |
|
Elevii învață importanta realizarii planurilor, strategiilor personale si profesionale bazate pe instrumente preventive necesare unui parcurs financiar si social reusit. Obiectivul programului este de a ajuta tinerii să înțeleagă importanța creării unui plan personal și profesional bazat pe instrumente și măsuri de prevenire esențiale pentru dezvoltarea lor economică și social.
Elevii vor înțelege economia afacerilor folosind aplicații, exemple și studii de caz din piață, prezentări și analize ale unor situații reale. |
3. |
Volei băieți/fete |
Prof. |
IX - XII |
2h/ 2 săpt |
|
„Suntem cei mai buni!”„Am învins!”„Suntem campioni!” Dacă vrei ca şi tu să spui aceste fraze, vino alături de noi la cursul de volei! Se va munci din greu la antrenamente, iar cei mai buni şi seriosi vor reprezenta şcoala în concursuri. Ne vom şi distra, astfel încât voi, elevii, să veniţi la acest curs de plăcere, lăsând în urma inhibiţiile şi timiditatea. Haideţi să facem sport cu zâmbetul pe buze! |
4. |
Educație juridică |
Prof. Dascălu Nicoleta |
IX - XII |
2h/ 2săpt |
|
Scopul opționalului este unul complex: promovarea libertăţii, întărirea democrației, susţinerea statului de drept, buna guvernare, promovarea şi apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. Obiectivul principal este educarea ELEVILOR în spiritul respectării legii. |
5. |
Viața la prezent! |
Prof. Reguș David |
IX – XII |
2h/ 2săpt |
|
Acest opțional oferă elevilor posibilitatea de a intra ȋn contact direct cu persoane din diferite domenii, care au făcut performanță, care pot împărtăși din experința lor și care pot sta ca modele pentru cei aflați la început de drum și care își trasează drumul din punct de vedere profesional.
|
6. |
It’s my life! It’s my carrier! Optional de Orientare în carieră |
Prof. Crudu Oana |
XI - XII |
2h/2săpt |
|
Tinerii învață cum să se pregătească pentru viitorul lor profesional și, totodată, cum să-și dezvolte abilități interpersonale necesare viitorului loc de muncă.
Opționalul are ca obiectiv creșterea capacității tinerilor de a lua decizii privind viitorul lor profesional.
CONȚINUTUL EDUCAȚIONAL
Prin intermediul activităților practice și jocurilor de rol, elevii își dezvoltă abilitățile interpersonale necesare adaptării la piața forței de muncă. Ei învață să se autoevalueze, să-și fixeze obiective, să elaboreze un CV și să se pregătească pentru un interviu de angajare.
1. E viața mea!
Împreună cu profesorii și consultanții voluntari, liceenii analizează diverse profesii și stabilesc seturile de competențe pe care doresc să și le dezvolte. Elevii descoperă, prin simularea unor situaţii reale, importanţa abilităţilor interpersonale şi modalităţi de dezvoltare a acestora.
2. Comunică activ!
Elevii vor simula situaţii regăsite în mediul de afaceri, care impun luarea unei atitudini, şi vor discuta despre modul în care diferite abilităţi interpersonale pot afecta rezultatele obţinute.
3. Ascultă activ!
În cadrul unor scenete şi al unui joc, elevii susţin anumite roluri, care au ca scop dezvoltarea abilităţilor de vorbire în public şi ascultare activă. Utilizând comunicarea verbală şi nonverbală, ei învață să relaţioneze eficient cu ceilalţi.
4. Evaluează-te!
Elevii parcurg un material, în care sunt prezentate diferite situaţii de la locul de muncă, şi completează formularul de evaluare. etc
|
7. |
Corul LTF |
Prof. Ureche Marin |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Muzica trebuie să fie scânteia ce aprinde focul în spiritul omenesc.” Ludwing van Beethoven. Educaţia muzicală a elevilor este deosebit de importantă, ea dispune de valenţe formative multiple care au efect pozitiv asupra personalităţii acestora. Atracţia către muzică se observă încă din primii ani ai copilăriei. Multe dintre jocurile copiilor sunt însoţite de muzică sau au un fond muzical. Dragostea pentru muzică este în strânsă legătură cu latura afectivă a psihicului – şi nu numai al lui – fiind cel dintâi indiciu al predispoziţiilor naturale ale omului pentru artă. Copilul, a cărui viaţă este atât de bogată în stări efective, îşi găseşte în muzică un mijloc de trăire emoţională potrivită cu firea lui, iar faptul că această trăire emoţională îi este nu numai plăcută, ci şi necesară, ne conduce la ideea că educaţia muzicală trebuie să înceapă cât mai timpuriu. George Breazu vorbeşte despre muzică ca fiind „arta prin excelenţă a ordinii, a măsurii, a propoziţiei, a echilibrului, a simetriei, a clarităţii şi a armoniei.”
În vederea realizării educaţiei muzicale sunt necesare multe priceperi şi deprinderi. Opționalul nostru se va asigura că înțelegi muzica în toate aspectele și valențele ei.
|
8. |
Tehnici de prim ajutor |
Prof. Gherasim Elisabeta |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Tehnicile de prim-ajutor pot salva foarte multe vieţi. Cunoştinţele minime despre cum se poate interveni în cazul unei situaţii-limită pot îndepărta pericolul. Medicii recomandă tuturor persoanelor să fie responsabile şi să aplice tehnicile de prim-ajutor atunci când este cazul. |
9. |
Limbaj de programare “PYTHON ” |
Prof. Purice Anca |
IX – X |
2h/2săpt |
|
Disciplina opţională Limbajul de programare Python îşi propune să deschidă orizontul elevilor care au o pregătire de bază la Informatică, prezentând un nou limbaj de programare, limbaj de mare actualitate - care este în acelaşi timp uşor de învăţat și atractiv.
Urmărind trendul internaţional, trebuie menţionat că limbajul Python este cuprins în programa oficială de studiu pentru liceu în Statele Unite ale Americii şi în unele dintre ţările Europei Occidentale.
|
10. |
Arte teatrale |
Irina Ureche (actriță) |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Disciplina opțională Arte teatrale își propune să dramatizeze și să reinterpreteze problematica mereu actuală și acută surprinsă în textele din literatura pentru copii, națională sau internațională: copilul orfan ( Tatăl lui Simon de Guy de Maupassant), ghinionistul ( Cănuță, om sucit de I.L.Caragiale), îndrăgostitul (Întâlnirea de I.S.Turgheniev sau Antonia de Anton Holban),etc.
Opționalul se va desfășura într-o manieră inovatoare: aula școlii va fi organizată ca o scenă de teatru, teatru modern, scena în mijloc, iar spectatorii vor fi așezași în cerc în jurul acesteia. Elevii vor fi împărțiți în trei categorii:
✔ disc-jockey-ul – cel care va povesti elevilor din public ce urmează să se joace;
✔ elevii care vor juca după un scenariu scris de profesor un fragment semnificativ din operă;
✔ elevii din public care vor porni o dezbatere cu elevii-actori despre problematica |
11. |
Fotojurnalism |
Prof. Jaucă Daniel |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Pentru un fotograf incepator, compozitia reprezinta organizarea judiciaosa a oamenilor sau a cladirilor in imagine, dar de fapt compozitia se refera la pozitia liniilor de diferite forme si directii, a unghiurilor cu deschideri si pozitii variabile, a formelor si suprafetelor. Elementele de compozitie devin “semne” cu anumite semnificatii psihologice pentru privitor, caruia ii conduce privirea, ii atrage atentia pentru a da subiectului valori emotionale. Aceste valori sunt mai pregnante la fotografia artistica, dar sunt suficient de necesare si la fotografia de presa, de eveniment. Vom intra în arta fotografiei și vom învăța să fotografiem corect. |
12. |
Limba spaniolă |
|
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Cursul opţional de limba spaniolă prin exerciţii distractive se adresează elevilor de liceu. Este un curs de un am cu o oră pe săptămână. Acest curs urmăreşte să trezească interesul şi plăcerea elevilor pentru limba spaniolă, să le dezvolte capacitatea de a exprima mesaje simple în limbaspaniolă, precum şi să le dezvolte spiritul de observaţie, gândirea reproductivă şi creativă. Activităţile proiectate urmăresc crearea atmosferei adecvate pentru familiarizarea elevilor cu limba spaniolă şi au rolul de a-i plasa pe elevi în situaţii de comunicare similare celor din viaţa reală, stimulându-le astfel apetitul de a interacţiona verbal cu cei din jur şi totodată încrederea în sine. Prin urmare, prin dialoguri, jocuri, poezii şi cântece, elevii vor dobândi o atitudine mai degajată şi mai sigură ca vorbitori de limbă spaniolă. |