1. |
Astronomie |
Prof. Blidariu Alina
Profesorii de la Observatorul Astronomic Suceava |
IX - XII |
2h/ 2săpt |
|
Opţionalul abordează teme legate de Univers la un nivel accesibil, indiferent de filiera, profilul sau specializarea elevilor, utilizând noţiuni elementare de fizică, de chimie sau de geografie (de unde şi caracterul integrat al acestuia) |
2. |
Educație juridică |
Prof. Vulpe Constantin Av. Cotleț Andreea-Silvia |
IX - XII |
2h/ 2 săpt |
|
Scopul opționalului este unul complex: promovarea libertăţii, întărirea democrației, susţinerea statului de drept, buna guvernare, promovarea şi apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. Obiectivul principal este educarea ELEVILOR în spiritul respectării legii. |
3. |
Limba spaniolă |
Prof. Boiciuc Raluca |
IX - XII |
2h/ 2 săpt |
|
Cursul opţional de limba spaniolă prin exerciţii distractive se adresează elevilor de liceu, urmăreşte să trezească interesul şi plăcerea elevilor pentru limba spaniolă, să le dezvolte capacitatea de a exprima mesaje simple în limba spaniolă, precum şi să le dezvolte spiritul de observaţie, gândirea reproductivă şi creativă.
Activităţile proiectate urmăresc crearea atmosferei adecvate pentru familiarizarea elevilor cu limba spaniolă şi au rolul de a-i plasa pe elevi în situaţii de comunicare similare celor din viaţa reală, stimulându-le astfel apetitul de a interacţiona verbal cu cei din jur şi totodată încrederea în sine. Prin urmare, prin dialoguri, jocuri, poezii şi cântece, elevii vor dobândi o atitudine mai degajată şi mai sigură ca vorbitori de limbă spaniolă. |
4. |
Educație prin șah |
Prof. Dascălu Nicoleta |
IX - XII |
2h/ 2săpt |
|
Cursul opțional de Șah se concentrează pe învățarea regulilor și strategiilor jocului de Șah. Elevii vor învăța despre poziționarea pieselor și mișcările acestora, precum și despre cum să-și dezvolte abilitățile de gândire strategică și analiză. Cursul poate include și exerciții practice și jocuri de sah împotriva altor elevi sau chiar împotriva unui computer. De asemenea, elevii ar putea avea oportunitatea de a participa la turnee sau competiții interne sau externe de Șah. |
5. |
Volei |
Prof. Șarban Ciprian Cornel Prof. Cîrdei Albert Sebastian
|
IX – XII |
2h/ 2săpt |
|
„Suntem cei mai buni!”„Am învins!”„Suntem campioni!” Dacă vrei ca şi tu să spui aceste fraze, vino alături de noi la cursul de volei! Se va munci din greu la antrenamente, iar cei mai buni şi seriosi vor reprezenta şcoala în concursuri. Ne vom şi distra, astfel încât voi, elevii, să veniţi la acest curs de plăcere, lăsând în urma inhibiţiile şi timiditatea. Haideţi să facem sport cu zâmbetul pe buze! |
6. |
Înot |
Prof. Georgescu Narcis |
XI - XII |
2h/2săpt |
|
Oamenii au deseori un stil de viață mai sedentar și mai stresant, motiv pentru care bazinul și cursurile de înot pot fi de mare ajutor pentru a ajunge la starea fizică dorită. |
7. |
Corul LTF |
Prof. Ureche Marin |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
„Muzica trebuie să fie scânteia ce aprinde focul în spiritul omenesc.” Ludwing van Beethoven
Educaţia muzicală a elevilor este deosebit de importantă, ea dispune de valenţe formative multiple care au efect pozitiv asupra personalităţii acestora.
Atracţia către muzică se observă încă din primii ani ai copilăriei. Multe dintre jocurile copiilor sunt însoţite de muzică sau au un fond muzical. Dragostea pentru muzică este în strânsă legătură cu latura afectivă a psihicului – şi nu numai al lui – fiind cel dintâi indiciu al predispoziţiilor naturale ale omului pentru artă. Copilul, a cărui viaţă este atât de bogată în stări efective, îşi găseşte în muzică un mijloc de trăire emoţională potrivită cu firea lui, iar faptul că această trăire emoţională îi este nu numai plăcută, ci şi necesară, ne conduce la ideea că educaţia muzicală trebuie să înceapă cât mai timpuriu.
George Breazu vorbeşte despre muzică ca fiind „arta prin excelenţă a ordinii, a măsurii, a propoziţiei, a echilibrului, a simetriei, a clarităţii şi a armoniei.”
În vederea realizării educaţiei muzicale sunt necesare multe priceperi şi deprinderi. Opționalul nostru se va asigura că înțelegi muzica în toate aspectele și valențele ei.
|
8. |
Orchestră |
Prof. Ureche Marin |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Muzica este arta stărilor afective, a sentimentelor care îl fac pe copil să vibreze în faţa problemelor vieţii şi a unor manifestări morale. Are valenţe cognitive, raţionale, educative. Muzica are darul de a se face înţeleasă fără a recurge la cuvinte şi, în acelaşi timp, îţi oferă libertatea de a interpreta, de a comenta, chiar de a o înțelege.
Acest opţional va avea în vedere punerea în valoare a calităţilor muzicale ale elevilor, pregătirea unor activităţi extraşcolare, cunoaşterea şi preţuirea frumuseţii muzicii instrumentale.
|
9. |
Gastronomie - Tradițional versus Modern |
Prof. Crudu Oana Raluca
Prof. Gherasim Elisabeta
|
IX – XII |
2h/2săpt |
|
Te invităm alături de noi pentru a descoperi cele mai tradiționale și cele mai moderne tehnici de gătit. Opționalul nostru de cooking este destinat tuturor celor care își doresc să învețe să gătească, celor care le place să mănânce (sănătos) și celor care se relaxează atunci când fac artă în bucătărie. |
10. |
Fotojurnalism |
Prof. Jaucă Iulian Daniel |
IX - XII |
2h/2săpt |
|
Pentru un fotograf începător, compoziția reprezintă organizarea judiciaosă a oamenilor sau a clădirilor în imagine, dar de fapt compoziția se referă la poziția liniilor de diferite forme și direcții, a unghiurilor cu deschideri și poziții variabile, a formelor și suprafețelor. Elementele de compoziție devin “semne” cu anumite semnificații psihologice pentru privitor, căruia îi conduce privirea, îi atrage atenția pentru a da subiectului valori emoționale. Aceste valori sunt mai pregnante la fotografia artistică, dar sunt suficient de necesare și la fotografia de presă, de eveniment. Vom intra în arta fotografiei și vom învăța să fotografiem corect. |